• Health Village Banner

    HUS Terveyskylä

    Digitaaliset kanavat sairaanhoitoon – Terveyskylässä tekniikka menee ihmisen luokse

    Tutustu asiakastarinaan

  • Hoas Banner

    Hoas

    Unelmien kämppäkavereita älypuhelimella – digitaalinen palvelu huonetoverin hakuun

    Tutustu asiakastarinaan

  • Kommunal Banner

    Ammattiliitto Kommunal

    Parempia, henkilökohtaisempia palveluita ja viestintää jäsenille

    Tutustu asiakastarinaan

  • Red Barnet Banner

    Tanskan Pelastakaa Lapset -järjestö

    Paremmalla yhteistyöllä ja helpommalla työnteolla enemmän varoja lasten auttamiseen

    Tutustu asiakastarinaan

  • Hafslund Banner

    Hafslund ASA

    Tietoturvan ja hallinnan lisääminen pilvessä Enterprise Mobility & Securityn (EMS) avulla

    Tutustu asiakastarinaan

  • Varma Banner

    Varma

    VarmaWorks helpottaa yritysten ja yrittäjien arkea tarjoamalla joustavia ja yhteisöllisiä tilaratkaisuja

    Tutustu asiakastarinaan

  • Innofactor Skilli banner kuva

    Innofactor Skilli

    Tavoitteemme on kaksinkertaistaa oppimistulokset ja mahdollistaa laadukas opetus rajatuilla resursseilla

    Tutustu asiakastarinaan

  • Väestörekisterikeskus Banner kuva

    Väestörekisteri-
    keskus

    Kansalainen sähköisten palveluiden keskiössä – VRK:n Palvelunäkymien palvelumuotoilu

    Tutustu asiakastarinaan

  • KEHA-keskus banner kuva

    KEHA-keskus

    Digitaalisen työympäristön suunnittelu ja toteutus – vain kuukaudessa

    Tutustu asiakastarinaan

  • Rapala banner kuva

    Rapala

    Toiminnanohjausjärjestelmän avulla hallittua johtamista ja parhaimpien prosessien jalkauttamista

    Tutustu asiakastarinaan

  • Tanskan Syöpäjärjestö banner kuva

    Tanskan Syöpäjärjestö

    Ajantasaista asiakastietoa pilvipohjaisen analytiikkapalvelun avulla

    Tutustu asiakastarinaan

23.10.2017

Ennen kuin huomaatkaan, sinut on huomioitu

Minulle soiteltiin autohuollosta. Olisi kuulemma hyvä tuoda juuri nyt auto huoltoon, koska ohjaustehostin alkaa kohta varmaankin temppuilemaan. Huoltoväli ei ollut kuitenkaan vielä tullut täyteen, joten ajattelin, että tässä yritetään markkinoida huollon yhdistämistä renkaanvaihtoon ja saada minut ostamaan lisää. Kotiin lähtiessäni huomasin ohjaustehostimen oireilevan. Onkohan tämä sitä tuotteiden tarkoituksellista vanhentamista, kiroilin. Autoteollisuuden huijaukset panevat miettimään salaliittoteorioita, mutta kyseessä oli kuitenkin selkeästi huomattu tyyppivika, joka ilmaantuu vähän ennen takuukilometrien täyttymistä. Takuukustannusten minimoimiseksi, korjaus kannattaa tehdä ennen osan rikkoutumista. Ylimääräinen ennakoiva huolto kannattaa, koska auton hinaaminen on kallista ja mahdollisuus kolariin todellinen.

Ennakoiva huolto on arkipäivää monilla aloilla, onhan ihan selvää, että jos paperikone pysähtyy, kustannukset ovat tähtiteelliset ja ennakointi kannattaa. Mitä jos ennakointia voisi käyttää siihen, että huomataan tuloillaan oleva työkaverin loppuunpalaminen? Miten välttää ”isoveli valvoo” -tunne, mutta silti auttaa organisaatiota?

Avainasemassa on läpinäkyvyys. Mitä ikinä teetkin, tee se julkisesti. Jos ajatus ei kestä katseita, se saakin jäädä ajatukseksi. Kun verottaja optimoi työnmäärää ja tuloksia salaisilla sisäisillä määräyksillä, uskottavuus lain toimeenpanijana kärsii.

Laatuhaasteiden ennakointi johtaa parempaan asiakastyytyväisyyteen, mutta asiakastyytyväisyyskyselyjen keskiarvojen sijaan, katse pitää kohdistaa poikkeamiin. Erotetaan jyvät akanoista ja löydetään torajyvät. Informaatiota on tulvaksi asti, mutta onneksi sen jalostamiseen voidaan käyttää oppivaa analytiikkaa.

Poikkeamat, jotka ovat ihmiselle kuin sitä neulan heinäsuovasta etsimistä, näkyvät tekoälyohjelmistolle kuin heijastimet marraskuun räntäsäässä niiden osuessa autosi ajovaloihin. Kun hyvikset ja pahikset on löydetty, on aika katsoa asiakasta suoraan silmiin ja kysyä mikä toimii ja mikä ei?

Lue lisää julkaisustamme, jossa kerromme, miten selätät johtamis- ja laadunhallintajärjestelmän hankintaprojektin yleisimmät sudenkuopat!

Jarkko I. Hakala
Director, QualityFirst Business

Jarkko vastaa Innofactorilla QualityFirst -nimisen laatu- ja johtamisjärjestelmän liiketoiminnasta. Voit seurata Jarkkoa LinkedInissä.

Kommentit

Lisää kommentti

Nimi:   
Kommentti:   
Varmistus: Paljonko on seitsemän miinus kuusi?

Vastaus:  

Tällä kysymyksellä pyritään estämään lomakkeen automatisoitu käyttö.

Innofactor Oyj

Keilaranta 9
02150 Espoo
contact@innofactor.com
+358 10 272 9000
Ota yhteyttä!